به نیازمندی ایران خوش آمدید

نکات مهم مراقبت از مو

همانطور که می دانید، امروزه تمامی بانوان و آقایان به زیبایی مو های خود بسیار توجه می کنند و همواره سعی می نمایند تا موهای خود را به دور از آسیب ها و آلودگی ها نگهداری کنند. به همین منظور در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از نکات آرایش و سلامت مو اشنا نماییم.

  • شستشو و شانه زدن اصولی مو

اولین نکته ای که همواره باید آن را حائز اهمیت قرار دهید، شستشو و شانه زدن اصولی مو هایتان است، در غیر این صورت آسیب بسیار جدی به تار های مو و پوست سر تان وارد خواهد شد که در اکثر اوقات این آسیب ها جبران نا پذیر می باشند.

دقت داشته باشید که شامپوی خود را بر روی کف سر تان قرار دهید و ماساژ دهید، زیرا شامپو ها اغلب برای کف سر طراحی و تولید می گردند و نباید آن ها را بر روی تار های مو قرار داد.

از دیگر نکاتی که می بایست در هنگام شانه زدن مو های خود مد نظر قرار دهید، استفاده از شانه های دندانه درشت است. این نوع شانه ها هیچ گاه باعث کشیدگی و شکنندگی مو ها نخواهند شد و البته گزینه مناسبی برای مو های خیس نیز می باشند.

شستشو و شانه زدن اصولی مو

  • استفاده از شامپوی مناسب

برای این که بتوانید همواره موهایی درخشان و به دور از آسیب را در بر داشته باشید، می بایست از خرید شامپو و ماسک مو مناسب خود غافل نشوید.

استفاده از شامپو های نا مناسب می تواند سلامت مو را به خطر بندازد، به همین منظور برای انتخاب شامپو در ابتدا می بایست جنس موهای خود را و سپس نوع نیاز آن را مد نظر قرار دهید و سپس بر اساس آن شامپو از برند مورد علاقه تان را تهیه کنید.

  • استفاده از نرم کننده و ماسک مو

برای این که بتوانید لطافت مو هایتان را حفظ کنید، حتما می بایست از نرم کننده مناسب و از برند معتبر استفاده نمایید. نرم کننده ها می توانند مو ها را عمیقا رطوبت رسانی نمایند و از شکنندگی بیش از حد آن ها جلوگیری کنند.

اگر آسیب مو های شما بسیار جدی است، می توانید ماسک های مو را جایگزین نرم کننده ها نمایید تا مشکلات تار های موی تان زود تر برطرف گردد.

  • عدم استفاده از سشوار و حوله برای خشک کردن مو ها

برای حفظ آرایش و سلامت مو های تان هیچ گاه از سشوار و حوله برای خشک کردن مو هایتان استفاده نکنید.

اگر می خواهید جایگزین مناسبی برای حوله ها بیابید، کافی است یک پارچه نخی و تمیز را برای خشک کردن موهایتان کنار بگذارید و پس از آبکشی موهای خود آن را بر روی سر تان قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید تا رطوبت اضافی تار های مو گرفته شود.

عدم استفاده از سشوار و حوله برای خشک کردن مو ها

  • مراقبت از مو ها در برابر حرارت

امروزه یکی از موضوعاتی که بسیار در میان بانوان و آقایان رواج یافته است، استفاده از وسایل حرارتی همچون سشوار، اتو مو و... می باشد.

این نوع وسایل در کنار مزایای اندک خود، معایب بسیاری را در بر دارند که یکی از آن ها سوختگی مو ها تلقی می شود. همان گونه که می دانید سوختگی و موخوره مو ها درمان های بسیار زمان بر و طولانی را دارند.

اگر بنا به دلایل مختلف مجبور هستید تا از این ابزار استفاده نمایید، به شما توصیه می کنیم تا به خرید سرم، روغن، اسپری و نرم کننده مو بپردازید تا با استفاده از آن ها بتوانید از اسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

  • کوتاه کردن مو ها به صورت مداوم

همانطور که می دانید، کوتاه کردن مداوم مو ها می تواند به طراوات و شادابی تار های مو کمک شایانی نماید. شما می بایست 2 تا 3 ماه یک بار مقداری از مو های سر خود را کوتاه کنید تا علاوه بر سلامت، رشد دوباره ای را به آن ها ببخشید.

  • استفاده از روغن های مناسب

یکی از نکاتی که از دیرباز تاکنون برای آرایش و سلامت مو مورد توجه بانوان قرار گرفته است، استفاده از روغن مناسب مو می باشد. روغن های متعددی در سطح بازار وجود دارند که هر یک از آن ها می توانند یک تا چندین مشکل تار های مو را برطرف نمایند.

شما می توانید روغن های مربوطه را بر روی کف سرتان نیز بزنید تا پوست سرتان آب و رطوبت خود را حفظ نماید و ریزش مو را برای شما به ارمغان نیاورد.

برای انتخاب یک روغن مناسب، کافی است تا نیاز مو های خود را دریابید و سپس با بررسی خواص هر یک از روغن ها، یکی از آن ها را برای استفاده مداوم خود برگزینید.

  • عدم استفاده از دکلره و رنگ های شیمیایی به صورت مداوم

از دیگر نکاتی که برای آرایش و سلامت مو بسیار حائز اهمیت می باشد، عدم استفاده از دکلره و رنگ های شیمیایی به صورت مداوم است.

این رنگ ها می توانند با گذشت زمان بر روی مو ها تاثیر بسیار منفی بگذارند و آسیب هایی همچون سوختگی، شکنندگی، موخوره و... را به تار های مو وارد نماید. لذا خواهشمندیم تا تنها در صورت نیاز از این محصولات بهره مند گردید و از رنگ و طراوت اصلی موهایتان محافظت کنید.

  • عدم استفاده از کش مو محکم

بسیاری از بانوان تمایل دارند تا مو های خود را با کش های محکم، ببندند تا زیبایی ظاهرشان بیش از قبل حفظ گردد. اما این موضوع می تواند به مرور زمان اصطکاک مو ها را افزایش دهد و حتی موجب ریزش بیش از حد آن ها شود.

  • استفاده از بالش های ساتن

همانطور که می دانید، مو ها می بایست اصطکاک کمی را در بر داشته باشند تا هیچ گاه شکننده نشوند. بالش هایی که روکش ساتن در بر دارند، می توانند سبب کاهش اصطکاک مو ها گردد و زیبایی آن ها را حفظ نماید.

سخن پایانی

در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را با برخی از نکات مربوط به آرایش و سلامت مو آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید همواره مو هایی زیبا و به دور از اسیب را داشته باشید و در میان جمع همچون نگینی بدرخشید.