به نیازمندی ایران خوش آمدید

وکیل پایه یک تصرف عدوانی و درخواست تخلیه ملک

تصرف عدوانی به تملک غاصبانه، یا خلع ید، یا محروم سازی مالک حقوقی و از روی خطا گفته میشود. دخول سرزده و بدون اجازه به تملک به صورت صلح آمیز فرد دیگری شامل نوعی تخلف است. حتی به صورت غیرقانونی، مالکیت صلح آمیز با خشونت نمی تواند نقض شود. در بسیاری از حوزه های قضایی، وکیل پایه یک دادگستری شما را مطلع می سازد که طبق اساسنامه ها، مالک قانونی نیز مسئول خسارت به بار آمده است. اگر شخص از قدرت مفرط برای غصب دارایی صلح آمیز استفاده کند. در چنین مواردی، جرم شامل خود زورگویی و سلب مالکیت میشود. میتوانید در مواردی که مستاجر قبول نمیکند طبق درخواست تخلیه ملک عمل کند، باز پس گرفتن ملک رهنی از صاحب قبلیش با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری از ضوابط قانونی و حقوقی مطلع شوید. این یک اقدام قانونی است که باید مطابق قانون صورت بگیرد.

وکیل پایه یک تصرف عدوانی و درخواست تخلیه ملک

شکل دوم این جرم، مستلزم آغاز اقدامات صاحب حقیقی بر علیه اقامت گزین در زمین غیر معمور که اسمی ندارد یا مستاجری که ملک را تخلیه نمیکند. در این موارد، زورگویی و زد و خورد می تواند بی اهمیت، تمثیلی و ناچیز باشد. خسارات قابل اجتناب هستند، اما اعاده مالکیت صاحب قانونی با تخلیه مدعی علیه مشمول راهکار حدود صلاحیت میشود. این راهکار، که جفت خسارات و مالکیت را مقرر می دارد، به دعوی استرداد شباهت دارد. که در عین حال کسب مجدد مالکیت دارایی تحت عنوان فرد را متضمن میشود، ولی تفاوتهای مهمی دارند که وکیل پایه یک دادگستری با تشخیص تفاوت ها، پرونده شما را تنظیم میکند.

تفاوت تصرف عدوانی با اعمال مشابه حقوقی:

موضوع دعوای غصب اعم از اموال منقول و غير منقول است، در حالی که دعوای تصرف عدواني مدني و حتي دعوای مزاحمت و ممانعت از حق مقررات در قانون آیین دادرسی مدنی ويژه اموال غير منقول است. به یاد داشته باشید موضوع تصرف عدوانی مقرر در ماده يک قانون جلوگیری از تصرف عدوانی اعم از اموال منقول و غیر منقول است.

 

به علاوه تشابهات تاریخی، سرشت تصرف عدوانی شباهتی به سرشت دعوای استرداد، حق تصرف ملک و مطالبه خسارت ندارد. محاکمه و دادرسی و تخلیه در عرض چند روز پس از تسلیم احضاریه ای به همراه وکیل پایه یک دادگستری تنظیم شده، تکمیل میشود. اساسنامه ها فراهم می آورند که تصمیم تصرف عدوانی و توقیف غیرقانونی مستلزم حق نیست. اگر حق به صورت جدی مورد اختلاف قرار گیرد، دادخواهی مجدد باز پس گرفتن زمین غصبی از غاصب بعلاوه کلیه خسارات وارده به مالک اصلی صورت میگیرد و یا تخطی تضمین شده است.

تصرف عدوانی عملی است که به پرونده های حق مدعی بر مالکیت به صراحت محدود شده است. دادرسی اختصاری تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست. هرچند اقلیت صلاحیت قضایی اعمال غاصب را به تخلیه محدود می کنند.

دادخواست تصرف عدوانی، هرچند در سرشت خود ظالمانه است، کاربردهایش صرفا روش جبران فوری نیست بلکه بر روی حق تصرف ملک و مطالبه خسارت متعاقب موثر است. از آنجا که بار اثبات دعوی به مدعی ای متحمل میشود که در دادخواست حق تصرف ملک سلب مالکیت شده است، با توجه به برترین حق خودش، مسئله حق مالکیت معین میکند که تاثیر نهایی دادخواست تصرف عدوانی بر بار اثبات دعوی چیست. این خلاف موازین انصاف خواهد بود که اجازه داده شود که بازیچه دست متصرفین قرار گرفته شود، حتی اگر آن افراد مستاجرین تمدید شده باشند. اقامه دعوی تصرف عدوانی که توسط وکیل پایه یک دادگستری طرح می شود، در سلب مالکیت ساکن در حالی که حق او به وضوح نامعتبر است، و در اصول اقامه دعوی حق تصرف ملک و مطالبه خسارت تاثیرگذار است که مدعی در حق دفاع خود نسبت به متصرف غالب نیست، و به جای آن در بازگردانی اعتبار حق خود باید تمرکز کند.

تصرف عدوانی در چه صورت رخ میدهد:

با امضای قرارداد اجاره، مستاجر توافق میکند که پیرو قوانین و شرایط اجاره رفتار کند. اگر مستاجر ماده ای از قرارداد را نقض کند، موجر باید اول یک اخطاریه برای رفتار مستاجر برایش ارسال کند. اگر مستاجر این نقض مفاد اجاره را تکرار کند یا خسارت قبلی را جبران نکند، صاحب خانه میتواند صورت تخلیه خانه را پر کند. نکاتی در زمینه علت، زمان و چگونگی فرستادن فرم درخواست تخلیه می تواند توسط وکیل تصرف عدوانی برای شما توضیح داده شود و شما را در مسیر درست حقوقی احقاق حق بگذارد.

 

وکیل پایه یک تصرف عدوانی و درخواست تخلیه ملک

اخطاریه رهاسازی یک سند رسمی قضایی است که صاحب خانه برای مستاجر می فرستد تا تخلف در مفاد اجاره را مقرر بدارد. در بسیاری از مواقع، قبل از این که صاحبخانه به طور رسمی احضاریه تخلیه را بفرستد، مالک باید در ابتدا اخطاریه ترک بفرستد. این اخطاریه فرصت میدهد تا مستاجر بتواند مسئله را درست کند. به آنها اطلاع می دهد که آنها چند روز فرصت باقی دارند تا تخلف را تصحیح کنند یا صاحبخانه عملیات تخلیه علیه آنها را آغاز کند.

اگر مستاجر نسبت به اخطاریه بی توجهی کند، شامل تصرف عدوانی میشود. این بی توجهی می تواند به علت این باشد که مستاجر می داند فرایند دادرسی بیشتر از یک ماه است و طول میکشد تا رسما فرم احضاریه تخلیه را از دادگاه دریافت کند و به طور رسمی ملک را تخلیه کند و تسلیم دادگاه کند. مستاجر سعی میکند برای خودش زمان بخرد چون یا هیچ جای دیگری برای رفتن ندارند یا میخواهند در فرایند دعوی بجنگند یا باور دارند کار اشتباهی انجام ندادند.

چرا در شرایط تصرف عدوانی باید به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه شود

به عنوان صاحبخانه، این فرایند برای شما یک ضرورت ناخوشایند است. شما قبض هایی دارید که مسئول پرداخت آن هستید. شما نمیتوانید ملک را به مستاجری که حاضر به پرداخت اجاره و پیش پرداخت است بدهید بدون آنکه مستاجری که ملک را تصرف کرده خارج کنید. در موارد سلب مالکیت و فروش متولی، شما مالک جدید خانه یا ساختمانی هستید که میخواهید از آن استفاده کنید. برای انجام این کار، اول باید مستاجرین پیشین تخلیه کنند. در دعواي تصرف عدواني لازم است استیلای خوانده بدون رضايت متصرف سابق و يا به وسيله نامشروع به دست آمده باشد ولي در غصب هيچ يک از اين دو ضرورت ندارد به همين جهت کسي که به بيع فاسد ملکی را به دیگری فروخته و تحويل او داده مي تواند خلع يد او را به عنوان غاصب بخواهد .

در روند اصولی که با وکیل پایه یک دادگستری هماهنگ شده است، موجر به مستاجر پنج تا هفت روز اخطاریه رهاسازی میدهد. اگر این کار صورت نپذیرد، موجر دادخواست قضایی تصرف عدوانی را پر میکند و بر مستاجرین به کار میبرد.

اگر به صورت درست و کامل انجام شود، شما یک دستور قضایی دریافت می کنید تا ضابط قضایی بیاید و مستاجرین تخلیه کنند. برای گرفتن کمک، شما نیاز به تماس با وکیل تصرف عدوانی دارید تا مراحل قانونی را کامل برای شما شرح دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان واز وکیل پایه یک دادگستری به سایت ما به نشانی https://iranilawyers.com مراجعه نمایید.